Większość z was, którzy prowadzą sklep internetowy, zajmuje się drukowaniem etykiet adresowych na paczkach. Bardzo często spotykam się z podobnymi pytaniami w dyskusjach i poza nimi. Jeśli zaczynasz od e-sklepu, na pewno masz głowę pełną wszystkiego, gdzie wziąć towary, jak je wycenić, gdzie je przechowywać, jak je zapakować, wypełnić e-sklep, połączyć się z przewoźnikiem i co najmniej innymi bambillionami. Większość z was ma balon wyszukiwania na głowie. Nie jestem zaskoczony. Przeszedłem przez to samo.
A co, jeśli ułatwię ci co najmniej jedno z tych zmartwień? Jesteś za No to ruszamy.
Niedawno napisałem artykuł, jak drukować etykiety na paczkach.
Dlatego dzisiaj skupię się tylko na stronie finansowej. Dla porównania wybrałem rozmiar 10x15 cm. Z jednej strony jest to bardzo rozpowszechniony wymiar, ponieważ może naprawdę pasować do wszystkich rodzajów etykiet od wszystkich możliwych nośników. A także jako jeden z niewielu istnieje we wszystkich wariantach. Oczywiście w zależności od operatora można wybrać mniejszy rozmiar. Na przykład 10 x 13 cm jest również bardzo popularny. A jeśli używasz tylko Mailrooma, możesz używać nawet mniejszych etykiet.
Takie etykiety sprzedawane są w 100 arkuszach, a cena paczki to 29,39 zł z VAT.
Na jednym A4 są 4 etykiety. Opakowanie zawiera 400 etykiet, a prosta konwersja kosztuje 0,073 zł.
Ale to nie wszystko, etykiety trzeba jakoś wydrukować. Wybiorę najbardziej rozpowszechnioną drukarkę laserową od HP i użyję do niej kompatybilnego tonera w cenie 43,31 zł. Mówi się, że wydrukował 2000 stron. Ale przy 5% pokryciu. Etykiety mają kod kreskowy, wyraźniejszą czcionkę, więc wolę liczyć, że pokrycie wynosi 10%, a toner wydrukuje „tylko” 1000 stron. Dodam więc kolejne 0,043 zł do ceny etykiety.
Łącznie jesteśmy w wysokości 0,116 zł za jedną drukowaną etykietę.
Cena jest całkiem niezła. Komfort drukowania jest już opóźniony. Dlatego to rozwiązanie jest zwykle odpowiednie dla małych lub początkujących sklepów internetowych.
W tym przypadku etykiety znajdują się na rolce, gdzie jest ich 200. Są one w plastikowym uchwycie, co bardzo ułatwia umieszczenie w drukarce.
Jeśli sięgniesz po oryginalną rolkę etykiet bezpośrednio od Brother, zapłacisz za nią 114.16 zł.
Ponieważ zdecydowanie nie chcesz wyrzucać pieniędzy przez okno, szukasz inteligentnego rozwiązania, a otrzymasz od nas kompatybilne etykiety i zapłacisz za nie tylko 34.90 zł (prawie 40% oszczędności).
Rozgrzejmy kalkulatory i okaże się, że jedna etykieta będzie cię kosztować 0,57 zł lub 0,17 zł.
A co z kosztami drukowania? To świetna wiadomość… .. BRAK. ZERO. NIC. ZA DARMO :-) Drukarka wykorzystuje tak zwany druk termiczny i koloruje papier z ogrzewaniem. Więc nie ma tonera, kasety, nic.
Łącznie nadal 0,17 zł.
Te drukarki będą jeść wszystkie rodzaje i rozmiary etykiet.
Nasze ulubione 10 x 15 cm znów są w rolce i tym razem 350 sztuk w cenie 25,22 zł. Liczymy, liczymy, a to kosztuje nas 0,072 zł za jedną etykietę.
I znowu dodatkowe koszty drukowania? Co myślisz? ZERO ponownie :-) Ta sama zasada jak w punkcie 2.
Pozostajemy więc w cenie 0,072 zł za etykietę.
Suma podsumowań, wyraźnie w tabeli:
Etykieta 10 x 15 cm | Wielkość paczki | Cena pakietu z VAT | Cena za 1 etykietę | Dodatkowe koszty drukowania | Całkowity koszt |
Arkusze A4 (100 arkuszy) | 400,00 | 29,34 | 0,073 | 0,043 | 0,116 |
Rolka do oryginału Brother QL-1100 | 200,00 | 114,16 | 0,57 | 0,00 | 0,57 |
Rolka kompatybilna z Brother QL-1100 | 200,00 | 34,90 | 0,17 | 0,00 | 0,17 |
Rola Zebra / TSC / Honeywell | 350,00 | 25,22 | 0,072 | 0,00 | 0,072 |
Weź ten artykuł jako ogólny widok.Najlepsze rozwiązanie jest trochę inne dla każdego. Dlatego projektujemy również DARMOWE indywidualne rozwiązanie dla konkretnego klienta.
Z przyjemnością Ci również doradzimy.
Denis, CDRmarket.pl