Czy drukować etykiety na produktach wewnętrznie, czy zewnętrznie?

Etykiety w branżach produkcyjnych pomagają poprawiać zaopatrzenie, zwiększają wydajność pracy, a także informują, ostrzegają, chronią lub zapobiegają wypadkom związanym z pracą. Etykiety na tysiącach produktach w sklepach mają na celu przyciągnięcie uwagi klientów, a tym samym zwiększenie sprzedaży produktów. Wymagania dotyczące jakości etykiet są na ogół bardzo wymagające. Czy można drukować jakościowe etykiety na produkty in-house, czy też wymagana jest pomoc zewnętrzna ze strony firmy produkującej etykiety na miarę?

 

Na samym początku trzeba powiedzieć, że w przypadku etykiet w ogóle nie chodzi tylko o projekt doskonały pod względem graficznym. Etykiety na produkty muszą radzić sobie zarówno w normalnych, jak i w ekstremalnych warunkach. Powinny być odporne na niekorzystne warunki pogodowe i wodę, wytrzymywać wysokie temperatury, agresywne chemikalia, natryskiwanie pod wysokim ciśnieniem i wielokrotne cykle prania.

Etykiety na produkty i etykiety używane w przemyśle muszą mocno trzymać nawet na materiałach oleistych, ściernych lub lakierowanych, podczas gdy etykiety przeznaczone dla przemysłu spożywczego powinny być bezpieczne dla ludzi i minimalizować obciążenie środowiska.

Wybór odpowiedniego urządzenia nie stanowi problemu

Patrząc na szeroką gamę specjalistycznych urządzeń, jest jasne, że warunki wewnętrznego drukowania etykiet są bardzo przyzwoite. Do dyspozycji są ręczne urządzenia do drukowania etykiet, inteligentne lub wydajne urządzenia odpowiednie dla biur, magazynów, laboratoriów lub zakładów produkcyjnych, w których wymagania dotyczące liczby drukowanych etykiet wahają się od kilkuset do tysięcy wydrukowanych etykiet dziennie oraz specjalistyczne urządzenia ze zintegrowanymi funkcjami drukowania, w tym drukarek graficznych THT przeznaczonych do drukowania etykiet graficznych.

Kwestia materiałów używanych do drukowania etykiet też jest zadowalająca. W ofercie można znaleźć etykiety i taśmy przeznaczone do ogólnego etykietowania przemysłowego (np. etykiety wysyłkowe, typowe i do inwentaryzacji), ale do dyspozycji są również specjalne etykiety lub etykiety przeznaczone do konkretnej dziedziny. Możemy wymienić na przykład etykiety, naklejki samoprzylepne, koszulki termokurczliwe przeznaczone do znakowania kabli, sieci, tablic rozdzielczych. Wynika z tego, że ograniczającym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o drukowaniu etykiet wewnętrznie lub zewnętrznie nie będzie miało znaczenie zaplecze techniczne ani materialne.

Wewnętrzne czy zewnętrzne drukowanie etykiet

Jeśli myśleliście, że cena drukowania etykiet będzie czynnikiem decydującym, to chyba będziecie zaskoczeni. Nie chodzi o to, że ten aspekt byłby całkowicie nieistotny, ale dostępne cenowo drukarki termiczne nie wymagają atramentu, tonera i taśmy do drukowania, a ponadto potrafią zaoferować tanie i udane graficznie etykiety. Nie będziemy już dłużej naciągać waszej cierpliwości i zdradzimy wam, że trzeba wziąć pod uwagę przede wszystkim czas, kiedy etykiety będą do dyspozycji oraz rodzaj działalności. Wytłumaczymy wam dlaczego.

Firma, która w ramach swojej działalności codziennie pracuje z dużymi ilościami produktów, oczywiście nie może powierzyć drukowanie etykiet firmie zewnętrznej. Liczba i cena tagów nie ma znaczenia, etykiety muszą być dostępne w momencie wysyłki, nikt nie może sobie pozwolić na straty związane z opóźnieniem produktu. Druk wewnętrzny jest również opłacalny wtedy, gdy cykl produkcyjny produktu nie jest gorączkowy, a drukarka etykiet jest w stanie pokryć wymaganą ilość etykiet.

Z drugiej strony podmioty gospodarcze, które nie są w stanie drukować etykiety o profesjonalnym designie lub jakości, lub etykiety z zabezpieczeniami w postaci druku wklęsłego, nie mogą objeść się bez drukowania zewnętrznego.