(Pon.-Pt.: 7:00 - 15:00)info@CDRmarket.pl

Drukowanie wizytówek – pionowo czy poziomo?

Na temat wizytówek napisano już mnóstwo informacji. Mniej lub bardziej odwiedzane strony internetowe zajmują się designem doskonałych wizytówek, doradzając, jak je odbierać lub oddawać. Czy zastanawialiście się nad tym, która orientacja wizytówki jest najczęściej używana i jakie są jej zalety lub wady?

Zrobiliśmy to za was i podczas surfowania po Internecie i różnych forach dyskusyjnych znaleźliśmy ciekawe wyniki. Nie tylko gotowe szablony graficzne online narzędzi wolą orientację wizytówki poziomo. Orientacja pozioma wymagana jest również podczas tworzenia wizytówek na miarę. Powody są prozaiczne i już teraz możemy powiedzieć wam, że konserwatyzm nie ma z tym nic wspólnego, chodzi raczej o powody praktyczne.

Z naszymi sąsiadami mamy znacznie więcej wspólnego, niż nam się wydaje

Oprócz kreatywnych wizytówek o nietypowych kształtach i rozmiarach najczęściej możemy spotkać się ze zwykłymi rozmiarami wizytówek 90 x 50 mm. Podobna sytuacja jest w krajach sąsiednich, w których te wymiary są też często stosowane. Na zachód od nas, czyli w Niemczech, ale także w Szwajcarii lub w innych krajach Europy Zachodniej, preferowane jest drukowanie wizytówek o wymiarach 85 x 55 mm.

Ale to tylko jedna strona medalu. Drugą to fakt, że przynajmniej w naszym kraju, ale najprawdopodobniej też u naszych sąsiadów, jest najczęściej używana wizytówka o orientacji poziomej. Wizytówka pozioma to sprawdzony klasyk, który z reguły nigdy niczego nie psuje ani nie obraża, ale z drugiej strony należy też przyznać, że zwykle nie zadziwi. Wręcz przeciwnie, wizytówka pionowa może być bardziej atrakcyjna, a czasami nawet zapiera dech w piersiach. Jednak wydaje się, że zdolność zaciekawienia wizytówek pionowych nie jest wystarczająca, by wyprzedzić popularne wizytówki poziome.

Wizytówka pozioma oferuje więcej

Istnieje kilka zalet wizytówek o standardowym kształcie i orientacji. Wizytówka ta bez problemów zawiera wszystkie niezbędne informacje, w tym poziome lub pionowe logo. Dłuższe imię, nazwisko, stanowisko, dane biznesowe, kontaktowe lub obecnie preferowany kod QR również nie będą stanowić problemu.

Przód wizytówki może zawierać informacje kontaktowe, a tył może być bardziej kreatywny. To nie wszystko. Tradycyjny kształt wizytówek w pełni odpowiada etykiecie, ale odpowiada również wymiarom posiadaczy wizytówek i stojaków na wizytówki. U wizytówek poziomych ułożonych w segregatorach docenicie doskonałą czytelność i łatwość obsługi. Oczywiście dzięki projektowi graficznemu tych wizytówek nie musicie się martwić o to, że nie zaciekawicie. Dowodem naszych słów jest fakt, że wizytówki poziome drukowane są przez szeroką gamę zawodów. Możemy wymienić lekarzy, prawników, doradców finansowych, ale także urzędników lub rzemieślników.

Wizytówka pionowa zdobywa więcej w zawodach kreatywnych

Wizytówce pionowej też można dać szansę. Wizytówka ma pewne słabości w pozycjonowaniu informacji i często musi być obracana podczas czytania, ale potrafi zaskoczyć i nawet zszokować, jak już kilkakrotnie wskazywaliśmy, a zatem pomimo "niedociągnięć" może być idealna dla artystów lub marketingowców.