Jak wydrukować etykiety adresowe na paczkach w swoim e-sklepie?

Jeśli planujesz założyć własny sklep internetowy lub już go skonfigurowałeś, zdecydowanie gratuluję i trzymam kciuki, że sklep będzie działał tak, jak powinien. Jeśli, podobnie jak 99% innych sklepów internetowych, fizycznie wysyłasz towary lub swoje produkty, na pewno skorzystasz z usług jednego z przewoźników. Do najpopularniejszych w Czechach należą z pewnością Česká pošta Zásilkovna, PPL, DPD, GLS i inne. Ale wszystkie mają jedną wspólną cechę. Wszyscy będą chcieli, abyś umieścił na paczce etykietę z adresem klienta, adresem, ilością gotówki przy odbiorze i innymi informacjami.

I to prowadzi nas do sedna sprawy. Najłatwiejszy sposób na stworzenie takiej etykiety?

 

 1) Drukuj na zwykłym papierze i przyklej za pomocą taśmy samoprzylepnej

Jeśli naprawdę wysyłasz tylko kilka paczek w miesiącu, możesz skorzystać z tej opcji. Wystarczy wydrukować adres na zwykłym papierze i wydrukować. Następnie bierzesz nożyczki, taśmę klejącą i… I prawdopodobnie masz wrażenie, że nie jest to do końca profesjonalne, a dzięki żmudnej pracy przyczepiania do beli jest to dość czasochłonne.

Z drugiej strony jest to stosunkowo niedrogie rozwiązanie i prawie każdy ma do niego standardową drukarkę atramentową lub laserową.

Czy podoba Ci się to rozwiązanie, czy wolimy wybrać lepsze?

 

 

 

 

 

 

2) Etykiety samoprzylepne na A4

Na pewno chcesz, aby wynik wyglądał lepiej i łatwiej trzymał się twojej paczki. I również dobrze trzymał się paczki.

Wielu e-kupujących już wybrało tę ścieżkę, a jeśli nie drukujesz dziesiątek etykiet dziennie, ta opcja z pewnością może ci odpowiadać przez długi czas.

Ta opcja jest tania, a dzięki standardowej drukarce atramentowej lub laserowej koszty akwizycji nie są zbyt wysokie.

Etykiety samoprzylepne są umieszczane na A4 w 4 sztuk, 8 sztuk lub 16 sztuk. Zawsze zależy od tego, jakiego rozmiaru operator chce od ciebie. Kiedyś standard wynosił 10 x 15 cm, ale na przykład w Mailroomie z pewnością wystarczy 10 x 13 cm lub nawet mniej.

Wadą jest to, że zawsze musisz trafić we właściwą pozycję na papierze. A jeśli drukujesz mniej etykiet częściej, nie jest to również idealne. Możliwe jest wydrukowanie wszystkich etykiet jednocześnie po południu przed zbiorem. Ale co do tego czasu? Czy masz paczki w całym magazynie i zapisz, który jest dla kogo?

 

3) Etykiety samoprzylepne w rolkach

E-sklep naprawdę wystartował, a ty wysyłasz dziesiątki, a nawet setki dziennie? Gratulacje jeszcze raz.

Ale co teraz z etykietami adresowymi? Oczekiwanie, a następnie drukowanie większej ilości jednocześnie, nie jest już tak wygodne. Jeśli nie zrobisz od razu etykiety, paczki będą się wokół ciebie kręcić, jesteś w błędzie, itp.… To zdecydowanie nie jest idealne.

Teraz nadszedł czas na profesjonalne rozwiązanie. Drukarki etykiet. Są to drukarki, które mogą drukować tylko na etykietach w rolkach, nic więcej. Ale może to zrobić naprawdę szybko. Każda etykieta osobno. A co najważniejsze, nie mają w nich treści. Te drukarki drukują za DARMO (tak, masz rację, zużywają trochę prądu, więc nie jest całkowicie bezpłatne). Jak działamy opisano w Dlaczego niektóre drukarki drukują bez kartridża. Potrzebują tylko specjalnych samoprzylepnych etykiet termoczułych.

Nawet z tym rozwiązaniem możesz wybrać idealny rozmiar dla swojego przewoźnika i zaoszczędzić na papierze. Oczywiście im mniejsze etykiety, tym będą tańsze. Ponownie są mniej więcej standardowe 10 x 15 lub 10 x 13 cm. Większość przewoźników może na nich zmieścić.

To rozwiązanie jest zatem bardzo tanie w obsłudze. Jest to korzystne dla szybkości i wygody drukowania.

Niewielką wadą jest początkowa inwestycja w zakup drukarki etykiet. Wynosi od około 5000, - więcej. Widzisz, nie jest tak źle, a korzyści przewyższają to, więc wkrótce się zwróci.

 

Jeśli chcesz zastosować jedno z rozwiązań, nie wahaj się zadzwonić lub napisać. Zawsze będziemy projektować najkorzystniejsze rozwiązanie dla każdego klienta. Z przyjemnością Ci doradzę.

 

Powodzenia w prowadzeniu sklepu internetowego.

 

 Denis, CDRmarket.pl